Szabalyzat

1. Általános információk

2. Versenyhétvégék menete, szabályok

3. Versenyfelügyelőség, büntetési rendszer

1. Általános információk:

1.1 Szabályzat hatálya

Jelen Szabályzat a bajnokság valamennyi résztvevőjére mindenhol és mindenkor Kötelező! érvényű. A versenyzők a nevezéssel automatikusan elfogadják a Szabályzatot. A Szabályzat visszavonásig, vagy módosításig érvényes. A Szabályzat mindenkor mindenki számára szabadon elérhető a bajnokság discord szerverén és Facebook oldalán.

1.2 Szervezők

A bajnokságot a Formula Fanatic Club szervezi. Kérdés, igény esetén a Club tagjaihoz lehet fordulni.

1.3 Szimulátor

A bajnokságot Assetto Corsa szimulátoron szervezzük PC platformon, mindenkinek rendelkeznie kell (!) a jogtiszta szoftverrel, erről a szervezők igazolást kérhetnek!

1.4 Internet kapcsolat, számítógép:

A versenyzők a versenyeken csak stabil internetkapcsolattal, és a játékot stabilan futtató géppel vehetnek részt. Amelyik versenyző laggokat észlel játék közben, és az a rajt előtt se javul, akkor az illető köteles kilépni a játékból! Ha tehetitek, ne tegyétek tönkre versenytársaitok élményét. Természetesen a verseny során keletkező lagokkal nem lehet mit kezdeni. Azért, hogy az alkalmazott körülmények és pályák ne okozzanak laggot, és ezek senkit ne hozzanak hátrányos helyzetbe, a szervezők felelnek!

1.5 Felhasznált autó:

A bajnokságot a Race Sim Studio által készített RSS Formula Hybrid 2021-es moddal fogjuk futni. Az autót minden résztvevő és versenyző köteles beszerezni, és erről a szervezők mindenkitől igazolást kérhetnek a jogi problémák elkerülése végett!!! A linket a szervezők közzéteszik a discord szerveren.

1.6 További szükséges szoftverek, appok:

A bajnokság során a versenyzők a részvételhez szükséges további appokat, szoftvereket, pályákat a discord szerveren találják meg, ott teszik a szervezők elérhetővé. A kitett szoftverek használata Kötelező!!

1.7 Discord, Facebook

A szervezők a versenyzőkkel a kapcsolatot Discord szerveren és Facebook csoportban tartják, ide kerülnek ki a bajnoksággal kapcsolatos információk.

1.8 Jelentkezés menete:

 A bajnokságra a Formula Fanatic Club discord szerverén keresztül lehet jelentkezni. A versenyzők a nevezés és a bajnokság során kötelesek a valós nevük használatára, keresznév-vezetéknév formátumban ékezetek nélkül! pl. Istvan Biczo. A jelentkezés során a pilóták szuperlicenszet kapnak, rajta az állandó, vagy tartalék státusszal.

1.9 Csapatok:

A jelentkezés során van lehetőség egyedi autó/sisak skin készítésére, esetleg saját, fiktív csapat létrehozására is! Az elkészített skineket kitűzött határidőre le kell adni! Minden további információ a discord szerveren lesz elérhető!

1.10 Bajnoksággal kapcsolatos információk:

A Szervezők a Szabályzaton kívüli, a bajnoksághoz kapcsolódó minden további, aktuális információt a discord szerveren oszt meg versenyzőkkel.

2. Versenyhétvégék menete, szabályok

2.1 Gyakorlás és hotlaps:

A versenyeket megelőzően a pilóták számára mindig rendelkezésre 0-24 szerver és hotlaps a gyakorláshoz. Az szerver átállítása az aktuális pályára az előző versenyt követő maximum 2-3 napon belül sor kerül. A versenyzők számára az időmérő kezdetéig kötelező! minimum 50 (érvényes!!) kör megtétele a szerveren a minőségi versenyzés érdekében. Higgyétek el, ez a ti érdeketekben van, nem szeretnénk olyat, hogy valaki az időmérőn szagoljon hozzá a pályához előszőr, és ezzel esetlegesen balesetet okozzon. A 50 kör nem sok, de az alapvető pályaismerethez bőven elegendő. Aki ezt a feltételt nem teljesíti, a versenyen csak az utolsó rajthelyről rajtolhat. Ha sajnálatos módon több ilyen előfordul, akkor az rajtol előbbről, aki az előző versenyen jobb helyezést ér el.

2.2 Versenynapok és menetük:

A bajnokság versenyeit szombat este tartjuk 19:30-as kezdettel:

18:00 Hivatalos Practice

19:30 Versenyzői Eligazítás

20:00-20:20 Időmérő edzés (20 perc)

20:30-21:30 Verseny

2.3 Versenyzői Eligazítás

A versenyek előtt a szervezők minden esetben versenyzői eligazítást tartanak, melynek során a versenyzők felvilágosítást kapnak a versenyt érintő legfontosabb tudnivalókról. A versenyzői eligazításon a részvétel nem kötelező, de erősen ajánlott! Figyelem: az elhangzottak alól nem ad felmentést az, ha az illető nem vett részt a versenyzői eligazításon! A szervezők beszéde alatt a versenyzők nem szólalhatnak meg, az ugyanis az eligazítás megzavarását jelentené. Természetesen a versenyzői eligazítás végén lesz lehetőség az elhangzottak átbeszélésére, kérdések feltételére.

2.4 Időmérő edzés:

Az időmérő edzés dönt a verseny rajtsorrendjéről. Ennek hossza 20 perc, melynek során minden versenyző korlátlan számú kört tehet meg.

2.5 Rajt:

A rajt a verseny legkritikusabb szakasza, minden versenyzőtől fokozott odafigyelést várunk el! Restart nincs! Rajtbaleset okozását szigorú elbírálással bünteti a Versenyfelügyelőség! Nem az első kanyarban kell megnyerni a versenyt!

2.5 Verseny

A verseny 60 perc (+1 kör) hosszúságú. A Versenyfelügyelőség a versenyhétvége előtt kijelöli az adott pályán használatos gumikeverékeket. A versenyzők a versenyt azzal a gumival kezdhetik meg a versenyt, amivel a leggyorsabb kört futották az időmérő edzésen. A verseny során legalább 1 boxkiállás, és 2 különböző gumikeverék használata kötelező! A versenyt egész távra megtankolt autóval kell megkezdeni, a tankolás tilos. A 3. körtől elérhetővé válik a DRS, amelyet a támadó pilóta akkor használhat, ha az előtte lévőhöz 1 másodpercen belülre ért. Ezt egy rövid, sípoló hang fogja felé jelezni egy appon keresztül.

2.6 Safety car (SC)

Súlyos pályán történő baleset esetén a versenyfelügyelőség dönthet safety car beküldéséről. Erről a pilótákat üzenetben tájékoztatjuk. Ilyenkor a versenyzőknek fel kell sorakozniuk a safety car mögött. A boxkiállás szabad a SC fázis alatt. Az SC fázis végén, az élen haladó versenyző az az utolsó kanyar és a célvonal között indíthatja újra a versenyt. Az SC fázis alatt az előzés tilos!

2.7 Pontrendszer

Az időmérő edzésen 1.helyezett 1 pontot kap.

A verseny során a leggyorsabb kört elérő pilóta +1 pontot kap, ha pontszerző helyen végez.

A verseny végeredménye alapján az első 15 helyezett kap pontot:

1. helyezett – 25 pont

2. helyezett – 21 pont

3. helyezett – 18 pont

4. helyezett – 15pont

5. helyezett – 12pont

6. helyezett – 10 pont

7. helyezett – 9 pont

8. helyezett – 8 pont

9. helyezett – 7 pont

10. helyezett – 6 pont

11. helyezett – 5 pont

12. helyezett – 4 pont

13. helyezett – 3 pont

14. helyezett – 2 pont

15. helyezett – 1 pont

3. Versenyfelügyelőség, büntetési rendszer

3.1 Versenyfelügyelőség és jogköre

A bajnokságot és annak versenyeit külön erre a célra kijelölt Versenyfelügyelőség felügyeli. A Versenyfelügyelőségnek jogában áll bármilyen a bajnoksággal és a futamokkal kapcsolatos döntés meghozatala, és szükség esetén büntetések kiszabása. A Versenyfelügyelőség döntései ellen van fellebbezési lehetőség, de ez mindig csak egyszeri.

3.2 Általános irányelvek

A Versenyfelügyelőség és a Szervezők határozott álláspontja, hogy minden, a bajnokságban versenyző pilótának joga van a tiszta, és fair versenyzéshez, és a barátias, „feszültségmentes” környezethez.

Általános versenyzési irányelv: „All the time you have to leave the space” A verseny során mindenki köteles a versenytársainak legalább 1 autó szélességű helyet hagyni maga mellett. Az előzés során a felelősség legnagyobb része a hátul lévő pilótán van. Védekezés során 1 irányváltás megengedett.

A Versenyfelügyelőség szigorúan bünteti:

– A versenyen tanúsított unfair és versenytársakra veszélyes manővereket: leszorítás, „divebomb”, fékteszt, szándékos ütközés

– A szociális médiában egymás iránt tanúsított nem megfelelő viselkedést

3.3 Pályahatárok:

 Általános szabály: A pálya határát a folytonos fehér vonal jelzi, a kijáratokon a pálya részének tekinthető a rázókő is. Pályaelhagyásnak azt tekintjük, amikor az adott versenyző 4 kerékkel bizonyíthatóan elhagyja a pályahatárt a pálya adott pontján.

A versenyzők legkésőbb a versenyzői eligazításon, lehetőleg az aktuális futam előtti gyakorlási idő alatt a discord szerveren kapnak információt az aktuális pályahatárokról.

A pályaelhagyásokat a Versenyfelügyelőség különleges utasításai mellett erre a célra készített app fogja felügyelni.

3.4 Zászlószabályok:

A versenyek alatt a valóságban is használt, illetve Assetto Corsa-ban is jelenlévő zászlószabályok vannak érvényben.

3.5 Büntetési rendszer:

A Versenyfelügyelőség a verseny során keletkező incidenseket MINDEN! esetben kivizsgálja futam után külön versenybírósági ülésen. A Versenyfelügyelőség csak az általa is látott, illetve a megóvott eseteket vizsgálja ki! Futam után 1 napig van lehetőség óvás benyújtására hivatalos formában! A versenyzők a döntések ellen egyszeri fellebbezést nyújthatnak be hivatalos formában a verseny hivatalos végeredményének kihirdetését követi 1 napig. Ez esetben a Versenyfelügyelőség minden érintett pilótát beidéz, és meghallgat. A végső döntés ellen már nincs fellebbezési lehetőség. A Versenyfelügyelőség az alábbi büntetési tételeket szabhatja ki:

– Büntetőpontok: A valós F1-ben is használt rendszer, a büntetések mellé kiosztható. Szezon végén automatikusan törlődik 12 büntetőpont.

– Figyelmeztetés: Mindkét félnek felróható balesetek esetén, ha a felek nem szenvednek, vagy egyenlő mértékben szenvednek hátrányt a baleset következményében. Mindkét pilótának 1 büntetőpont büntetés jár mellé.

– 5 másodperces büntetés: Bizonyíthatóan egyik félnek felróható baleset után, ha a vétlen fél csak kismértékű hátrányt szenved. Vétkes félnek a büntetés mellé 2 további büntetőpont jár.

– 10 másodperces büntetés: Bizonyíthatóan egyik félnek felróható baleset után, ha a vétlen fél nagymértékű hátrányt szenved. Vétkes félnek a büntetés mellé 3 további büntetőpont jár.

– Boxutca áthajtásos büntetés: következő futamon kerül végrehajtásra. Bizonyíthatóan egyik félnek felróható baleset után, ha a vétlen fél a baleset következményeként súlyos sérülést szenved, vagy kiesik a futamról. Vétkes félnek a büntetés mellé 4 további büntetőpont jár.

– Utolsó rajthelyes büntetés: 8 összegyűlt büntetőpont után automatikusan kiosztott. 3.2 szabályzati pont megsértése okán is kiosztható.

– Aktuális futamról való kizárás vagy 1 futamos eltiltás: 16 összegyűlt büntetőpont után automatikusan kiosztott. 3.2 szabályzati pont megsértése után is kiosztható.

– Kizárás a bajnokságról: 24 összegyűlt büntetőpont esetén automatikusan kiosztott. 3.2 szabályzati pont megsértése után is osztható (legsúlyosabb vétségek esetén).

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.